Transport szkła
Transport szkła którym pokryta jest górna część Wieży Na Śnieżniku wymagał użycia śmigłowca. Zobacz jak to wyglądało. Transport ładunków podwieszonych (kilkadziesiąt ton szkła) śmigłowcem na Śnieżnik ( 1424 m n.p.m.). …
Transport szkła którym pokryta jest górna część Wieży Na Śnieżniku wymagał użycia śmigłowca. Zobacz jak to wyglądało. Transport ładunków podwieszonych (kilkadziesiąt ton szkła) śmigłowcem na Śnieżnik ( 1424 m n.p.m.). …
Artykuł, który ukazał się na łamach: www.dw.com dnia 2021/08/20. Opisany jest spór o budowę Wieży Na Śnieżniku przede wszystkim z zakresu oddziaływania na środowisko. Autorem artykułu jest: Aureliusz M. Pędziwol …
Artykuł ukazał się w dwumiesięczniku Dolnośląskiego Klubu Ekologicznego – „Zielona Planeta” 3 (126) maj-czerwiec 2016 Wieża widokowa na szczycie Śnieżnika funkcjonowała w latach 1899–1973 i była atrakcją turystyczną nie tylko …
Jedną z koncepcji było wybudowanie wielkiego peryskopu wraz z oświetleniem lotniczym i systemem kamer w otoczeniu laserowego oświetlenia.
Chce zwrócić uwagę, że szczyt Śnieżnika, podwyższony ruiną poprzedniej wieży do poziomu ok. 1432 m, jest obecnie znakomitym punktem widokowym. Do końca XIX w, tak nie było i dlatego stanęła tam budowla wysoka na 33,5 m, wysadzona w powietrze w roku 1973. To jej szczątki podwyższają obecnie wierzchołek o ok. 6 m i umożliwiają widok dookoła. Pragnę podkreślić: do podziwiania stamtąd odległych o 10-120 km pasm górskich WIEŻA NIE JEST POTRZEBNA
Cenny krajobraz przyrodniczy o randze rezerwatu dotknięty ręką ludzką, aby maksymalnie wydobyć jego walory, jest obecnie wyjątkową atrakcją i częstym celem wypraw turystycznych. Sposób udostępnienia rezerwatów przyrody, odsłaniający przed turystami tajemnice natury, nie czyniący jej jednocześnie krzywdy, jest wielkim wyzwaniem dla projektantów.